Regulamin działania Sekcji Reumatologii Wieku Rozwojowego PTR
- Warunkiem członkostwa w Sekcji Reumatologii Wieku Rozwojowego PTR, zwanej dalej Sekcją, jest przynależność do Polskiego Towarzystwa Reumatologicznego.
- W okresie przejściowym, który wynika z procesu tworzenia Sekcji de novo decyzją Zarządu Głównego, funkcję Przewodniczącego sprawuje Moderator Sekcji, powoływany przez Zarząd Główny na wniosek Prezesa PTR do chwili wyboru Przewodniczącego przez członków Sekcji i jej ukonstytuowania się .
- Członkowie Sekcji są powoływani przez Prezesa PTR na wniosek Moderatora Sekcji w okresie przejściowym, a po ukonstytuowaniu się Sekcji przez Prezesa PTR na wniosek Przewodniczącego Sekcji, lub co najmniej połowy członków Sekcji, lub wniosku samego Prezesa PTR.
- Nie ma ograniczeń czasowych co do przynależności do Sekcji, natomiast funkcję Przewodniczącego Sekcji w sposób ciągły nie można sprawować dłużej niż przez dwie trzyletnie kadencje.
- Wybór Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego jest dokonywany przez członków Sekcji raz na 3 lata w roku przypadającym na wybory władz PTR w ciągu pierwszych 5 miesięcy od wyborów nowych władz PTR.
- W przypadku rezygnacji z pełnienia funkcji przez Przewodniczącego Sekcji w trakcie trwania kadencji, funkcję tę obejmuje Wiceprzewodniczący.
- Przynależność do Sekcji ustaje:
- w przypadku własnej rezygnacji z powodów osobistych czy niemożności wypełniania zadań stawianych członkom Sekcji
- negatywnej opinii większości członków Sekcji z powodu niewypełniania zadań stawianego członkowi Sekcji.
- Wybór Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Sekcji oraz uchwalenie szczegółów działania Sekcji może być przeprowadzone na zebraniu wyborczym członków sekcji przy obecności co najmniej 3/5 (60%) członków Sekcji. O terminie i miejscu zebrania wyborczego zawiadamia Moderator lub Przewodniczący Sekcji co najmniej 15 dni przed wyznaczonym terminem.
- Wybór Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Sekcji odbywają się w głosowaniu jawnym, o ile przynajmniej 2/5 (40%) członków nie zgłosi wniosku o przeprowadzenie wyborów w glosowaniu tajnym.
- W przypadku niemożności zebrania się przynajmniej 3/5 (60%) członków Sekcji w ciągu pierwszych 5 miesięcy od wyborów nowych władz PTR, wybory mogą odbyć się drogą korespondencyjną , a forma wyborów winna być uzgodniona z Prezesem PTR
- Przewodniczący Sekcji raz w roku w terminie pomiędzy 1 a 30 czerwca każdego roku składa sprawozdanie dla ZG PTR z dotychczasowej działalności Sekcji oraz rozliczenie finansowe środków przekazanych przez ZG PTR, z zorganizowanych konferencji naukowych oraz darowizn jeśli takie miały miejsce w okresie obejmującym sprawozdanie .
- Do zadań Sekcji należy m.in.:
- współpraca z organizacjami międzynarodowymi o zbliżonym profilu działania
- realizacja projektów związanych z reumatologią wieku rozwojowego zaleconych przez Zarząd Główny PTR lub z własnej inicjatywy członków Sekcji .
- integracja środowiska reumatologów dziecięcych przez coroczne organizowanie Konferencji Naukowo-Szkoleniowych jak i szerokie współdziałanie w realizacji wytyczonych naukowych projektów .
- koordynacja badań wieloośrodkowych, w tym badań epidemiologicznych.
- wypracowanie rekomendacji i zaleceń dotyczących diagnostyki i leczenia chorób reumatycznych wieku rozwojowego
- udział w przygotowaniu programu nauczania reumatologii wieku rozwojowego zarówno w ramach szkolenia przed dyplomowego jak i podyplomowego.
- współpraca w tworzeniu strony internetowej PTR w zakresie zagadnień związanych z działalnością Sekcji
- Środki finansowe do realizacji zadań Sekcji mogą pochodzić:
- ze środków przeznaczonych przez Zarząd Główny PTR na działanie Sekcji w danym roku po zgłoszeniu przez Przewodniczącego Sekcji do ZG PTR propozycji planu finansowego w terminie do końca poprzedzającego roku kalendarzowego.
- dodatniego bilansu wpływów pochodzących z konferencji naukowych organizowanych przez Sekcję, z których 50% przeznacza się dla Zarządu Głównego , a 50% dla Sekcji organizującej konferencję
- darowizn pochodzących od osób prawnych oraz fizycznych z przeznaczeniem na wyraźny cel do realizacji przez Sekcję i po uprzednim uzyskaniu zgody na przyjęcie darowizny Prezesa ZG PTR oraz skarbnika ZG PTR
- Środki finansowe mogą być gromadzone na subkoncie ZG PTR po uprzednim uzgodnieniu ze Skarbnikiem ZG PTR
- Regulamin wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez Prezydium ZG PTR , a następnie przez ZG PTR . Zmiany w regulaminie poszczególnych sekcji mogą być dokonywane przez ZG PTR. Wniosek o dokonanie zmian w regulaminie Sekcji mogą składać Przewodniczący Sekcji w porozumieniu z członkami Sekcji oraz ZG PTR.